Pagan Federation International Pagan Federation International Forum Index Wiccan Rede Magazine

Paul Vens - concerten - DUTCH

New topic   Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Marketplace

Previous :: Next  
Author Message
Zwerver Post number 1708 Posted: 21st April 2008     Subject:
Hallo, my name is Paul Vens And I like to tell something about myself. (Invited by Morgana)

In the early years as a child, I discovered the magic of nature and started looking for ways to express these experiences. When I was ten years old, I played my first chords on a selfmade wooden guitar. Later, painting and writing also became ways of expressing my experiences.

I like to create silence between the notes.
The longing for pure freedom of creativity finally pushed my in the direction of my own independent musiclabel. Now, already six albums have been released through this label, as well as a couple of booklets and prints of his paintings.

At the end of the last century I discovered the Tibetan Singing Bowls through a friendship with an old priest. The Tibetan Singing Bowls have thereafter played an important role in my musical journey, they have become part of our music and concerts. I had special experiences in using these bowls.

Recently my album “Earliest Light” has been released, a musical report of a turbulent period of my life. Just 50 years old I was forced to go back to my musical origin, my ‘earliest light’. The songs are a reflection of my feelings and experiences in this period.

Thank you, and I wish you a free and open Spring!

Information about Music, Concerts, Paintings & Books
(for concerts in Holland see 'Events' on this site!)
www.paulvens.nl & I-tunes for downloads
Morgana Post number 11376 Posted: 1st October 2010     Subject:
View user's profile
Nieuw CD album: "Words in Time"
Paul Vens & Friends

Herman Verheijen: div Fluiten, Melodica.
Hanneke Peters: Vocals
Paul: Gitaren, Piano, Vocals
Geert Jacobs: Keyboard
Peter vd Bos: Viool

Een album waarin een geheimzinnige reis naar Aurora beschreven wordt.
De liefde wordt bezongen via tijdloze sferen en beelden in `Mystic of Love` en `In the Cellar of my Home`.
Een oproep tot luisteren naar de boodschappen van de oudere volkeren over de grenzen van tijd en ruimte heen in `The Messengers`.
Een prachtig tijdsbeeld wordt er bezongen in ‘The Whistler’ en bijzondere landschappen verschijnen tijdens de reis naar ‘Aurora’, het zuiderlicht.
Een zorgeloze, lieflijke schets van een winterse dag in de stad ontbreekt niet op dit schilderachtige album.
Dit is het lieflijkste & mooiste album wat we ooit gemaakt hebben!

En het staat in bijzondere relatie tot mijn boek: "Woorden in de Tijd".

Mooi lied, "In the Cellar of my Home" te beluisteren in de bijlage.
www.paulvens.nl

Biografie:
Paul Vens: componist, schrijver, schilder. Op jonge leeftijd ontdekte Paul de magie in de natuur en ging op zoek naar vooral instrumenten, waarmee hij deze sferen via muziek kon weergeven. Op tienjarige leeftijd speelde hij zijn eerste, zelfontdekte akkoorden, op een zelfgemaakte gitaar.
Tussen 1980 en 1990 neemt hij zijn eerste drie albums op. In 1991 krijgt hij bij Oreade/Warner contracten waardoor hij zijn muziek internationaal kan uitbrengen.
Daarnaast richt hij een onafhankelijke uitgeverij op.
Inmiddels zijn er via deze uitgeverij 8 CD albums, en de boeken: “Liefde en Schoonheid”, “Wereld van Muziek” “Voorbij de Slaap” en "Woorden in de Tijd" verschenen.
De relatie tussen zijn schilderijen en muziek is soms erg direct en opmerkelijk.
Paul beweegt zich letterlijk tussen zijn instrumenten en schildersdoek. Voor de ene expressie gebruikt hij de muziek-instrumenten voor een andere kleur en vorm.
Zijn muziek roept vaak innerlijke beelden op en wie de toon van zijn muziek kent kijkt niet vreemd op van zijn schilderwerk en andersom!
Paul schreef verhalen voor o.a. Spiegelbeeld, Lotus, Tattwa en Eigenaardig.
Zijn groep trad op voor KRO, IKON, OHM, De Concertzender en diverse regionale radiozenders.

Op 14 -8-2010 is er bij de KRO TV "Een tweede leven" aandacht besteed aan zijn leven en keuzes.

Zie ook www.paulvens.nl ('KRO Film')
Morgana Post number 20792 Posted: 26th May 2014     Subject:
View user's profile
Dear Friends and Program makers in different parts of the world.

We've created a Youtube-clip for our song for the earth: "For the Unborn"
from our album: "OPEN"

https://www.youtube.com/watch?v=-ZZfMG8DX6U

For the fire and the rain
For the wind and the sea
For the leaves and the trees
For the seeds and the moon
For the workers and the poor
For the silence in the tempels
For the shells and the sea
For the promise in your eyes
For the words of a child
For those who always care
For the seeds and the moon

www.paulvens.com
Morgana Post number 21530 Posted: 1st December 2014     Subject:
View user's profile
Goedemorgen,

Met blijdschap laat ik je weten dat er opnieuw aandacht in de media is voor "Klankschalen in de Zorg".
Samen met tien andere schrijvers maakte ik een boekje over het positieve effect van klankschalen op kwetsbare mensen in verzorgingshuizen en instituten.

Nadat er 2 x een deel uit het boekje in het Tijdschrift Spiegelbeeld heeft gestaan, is het nu in Belgie in de publiciteit.
Er staat in het Novembernummer van het blad Para-Astro een groot artikel over het boekje.
Het tijdschrift is ook in Nederland te koop.

Het boekje & Klankschalen Cd "Daughters of Light" via onze website.
Graag kom ik een Klanksessie verzorgen in uw werkomgeving.

Hartelijke groet, Paul Vens:
componist, klankschalenspeler, schrijver en schilder.
pvens::at::hetnet.nl
www.paulvens.nl
Morgana Post number 22797 Posted: 8th June 2016     Subject: News from Paul Vens - Juni 2016
View user's profile
Paul Vens Muziek E-mail: pvens::at::hetnet.nl
www.paulvens.nl
Juni 2016 Oploo

Dit jaar breng ik met trots mijn 16e album uit:

Timeless Love, Ode to Arthur van Schendel

Paul Vens: zang, gitaar, keyboards, Herman Verheijen: fluiten,
Peter van den Bos: Viool, Nelleke Brzoskowski: zang

De verhalenverteller Arthur van Schendel (1874-1947) is vaak stilletjes aanwezig geweest in mijn werk als componist/schrijver.
Ik wil met deze cd mijn dankbaarheid uiten en een ode brengen aan de schrijver en zijn prachtige verhalen.

Zijn verhalen zijn doorweven met schoonheid, wijsheid, herinnerend aan andere culturen, zonder te oordelen en ja, vaak met de eeuwige liefde als thema.
Eén van de belangrijkste bronnen voor deze cd is het boekje ‘Nachtgedaanten’, een uitzonderlijk boek van Van Schendel dat door Simon Vestdijk destijds al geprezen werd.
Graag vertel ik over het inspirerende werk van Arthur van Schendel en deze CD.
Laat me weten of U de CD wilt ontvangen of een digitale versie ervan.

Arthur van Schendel(1874 -1946)
Foto A. F. E. van Schendel 1936
Copyright Arthur van Schendel stichting

Met dank aan de familie van Arthur van Schendel en www.arthur-van-schendel.nl
Vriendelijke groet,
Paul Vens
www.paulvens.nl & i-tunes
Morgana Post number 24383 Posted: 7th April 2018     Subject:
View user's profile
Long time no news, but Paul Vens has been busy

Welkom in de wereld van Paul Vens, muziek & boeken.

See: https://www.paulvens.nl/

This is also available, in English:
Father & Son (Father's Day) by Paul Vens
There is much to say about the relations between fathers & Sons.
Very special is this relation, and very personal... ! Let me tell you how it feels to have a father and a son!

https://www.spreaker.com/show/fathers-sons-by-paul-vens
Show:   
New topic    Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Marketplace
Show YouTube films

All times are GMT + 1 hour
Overviews
  New posts :: Recent posts :: 24 hour digest :: Search

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Admin

phpBB 2.0.23 © 2001-2008 phpBB group