Pagan Federation International Pagan Federation International Forum Index Wiccan Rede Magazine

Presentation

New topic   Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Scandinavian language forum

Previous :: Next  
Author Message
Disa Post number 2720 Posted: 25th August 2008     Subject: Presentation
Hej
Här kommer en liten presentation om mig själv. jag heter Britt och är faerywiccan och tycker om att arbeta över gränserna (om man nu kan kalla det så). Jag bor tillsammans med min familj i Haninge straks utanför Stockholm. Jag tycker om att vandra i skogen eller bara sitta och vara.
Sköter om min trädgård efter bästa förmåga, odlar örter och blommor m.m.
Nu vet jag inte, vad mer jag ska skriva [Wink]

Har tänkt att vara med på någon av nymåneritualerna i Hanstaskogen, men vet någon hur man kommer dit kommunalt, buss, tåg??

B*B
Britt Fernström "Disa"
Korpmor Post number 2722 Posted: 25th August 2008     Subject:
View user's profile
Hej Disa!

Välkommen till forumet här! Det har inte hänt så mycket här, men vi räknar med mer aktivitet nu när sommaren är slut och allvaret börjar [Very happy]
Jag och Kraka har verkligen murvlat in oss i sommaren och bara varit på landet (jag Gotland och honi Västmanland), och vi har bara pratat om att börja med våra "forest moots" i september. Men jag ser ju att nymånen är precis i slutet av augusti, så jag tror att vi får ta den första nymåneträffen vid nästa nymåne; dvs i månadsskiftet sept/okt. Vi går ut med det på en egen tråd i forumet snart. Och hemsidan ska ju också byggas om, där ska vi också presentera oss och vår idé om forest moot. Pub moots pågår som vanligt, men de är ju lite mer självgående nu.

För att komma till Hansta så åker man T-bana till Akalla, från Centralen. (Blå linje, och Akalla är ändhållplats, så ingen annan destination får stå på tåget). Bäst är om vi möts vid Tbanan utgång Akalla by och går gemensamt ner till Hansta.

Kråx och goda hälsningar - ser fram emot att få träffa dig i det här sammanhanget [Smile]
Väl mött!
Korpmor
Maria Post number 5193 Posted: 23rd April 2009     Subject: Hej Disa!
View user's profile
Jag har varit med på ett par av träffarna, det har varit helt underbart!
Om det här är en bra tråd för presentationer så kanske jag skulle göra det här som ny på forumet.
Jag heter Maria och har en brokig bakgrund av sökande i många sammanhang.
Till slut fann jag shamanismen, eller kanske den fann mig [Smile], det började med en känsla och sedan fann jag min trumma och så var jag ganska fast... [Very happy]
Idag känner jag mig mest hemma med de shamanska verktygen, det känns som jag hittat hem, även om jag alltid är
nyfiken på andra uttryck.
Jag har nog en ganska liberal syn på andlighet, tycker att allt hänger ihop och andas helhet, även om jag gärna
lyssnar på vad Gudinnorna har att säga... i mig och utanför mig.

Väl Mött!

Maria
Show:   
New topic    Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Scandinavian language forum
Hide YouTube films

All times are GMT + 1 hour
Overviews
  New posts :: Recent posts :: 24 hour digest :: Search

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Admin

phpBB 2.0.23 © 2001-2008 phpBB group