Pagan Federation International Pagan Federation International Forum Index Wiccan Rede Magazine

Hej!

New topic   Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Scandinavian language forum

Previous :: Next  
Author Message
Kapten Elin Post number 7077 Posted: 29th September 2009     Subject: Hej!
Hej!

Precis som andra hr har jag redan presenterat mig i Introduction-trden, men jag tnkte att jag skulle sga hej hr p svenska ocks... [Smile]

Jag bor p Gotland och pluggar till gymnasielrare i svenska och religion - jag gr sista ret och hller just nu p med min C-uppsats som handlar om Jungfru Marias roll i folkreligionen i vergngen frn hedendom till kristendom.

Vgen till att bli utvande pagan och medlem i PF har varit rtt lng och krokig fr min del - det var frst nr jag brjade plugga religion som jag fick ord fr det jag knt, upplevt och lngtat efter i hela mitt liv. S sent som i somras gick jag en sejdkurs hos Korpmor, vilket var totalt omvlvande och fick vldigt mycket att falla p plats.

Jag skulle inte sga att jag fljer ngon speciell tradition - jag hller gon och ron ppna och frsker vara beredd att mta vad som n kommer, och inte vara alltfr fast i mina tolkningsramar. Men om jag ska frska stta ngon slags etikett p min religiositet skulle den nog innehlla orden "frskandinavisk religion" och "schamanism".

Superkul att vara hr! Hr grna av er om det hnder nt p Gotland...

Hejhej.
Korpmor Post number 7201 Posted: 6th October 2009     Subject: Vlkommen!
View user's profile
Hej Elin - kul att se dig hr i PF! Du kommer nog att mrka att det internationella forumet r betydligt mer aktivt n det hr.
sjlv gr jag min praktik p Gotland nu, och jag vet att det finns ett par paganer till hr, s jag ska frska f till nt mte i hstmrkret.
dataaktiviteter hinner jag dock sllan med, s passa p att skaffa paganska vnner ute i vrlden [Wink]
Krx och allt gott!
Korpmor
Forestwalker Post number 7207 Posted: 7th October 2009     Subject:
View user's profile
Vlkommen! Som Korpmor sade; inte mycket p den svenska delen, men desto mer p den internationella (m.a.o. engelsksprkiga) delen.
Kapten Elin Post number 7219 Posted: 10th October 2009     Subject:
Ja! Ett hstmte lter vldigt trevligt... [Smile]
Show:   
New topic    Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Scandinavian language forum
Show YouTube films

All times are GMT + 1 hour
Overviews
  New posts :: Recent posts :: 24 hour digest :: Search

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Admin

phpBB 2.0.23 © 2001-2008 phpBB group