Pagan Federation International Pagan Federation International Forum Index Wiccan Rede Magazine

EO spreekt presentator Yvonne Sprunken met Gerard Feller

New topic   Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Dutch/Frisian language forum

Previous :: Next  
Author Message
Morgana Post number 25503 Posted: 18th March 2019     Subject: EO spreekt presentator Yvonne Sprunken met Gerard Feller
View user's profile
EO spreekt presentator Yvonne Sprunken met Gerard Feller
Heksen, bestaan die (nog)? In EO Live spreekt presentator Yvonne Sprunken met Gerard Feller. Hij vertelt dat hij als therapeut regelmatig te maken kreeg met de gevolgen van moderne hekserij.
Hij ziet een opleving van hekserij, die anno 2019 helemaal hip is als natuurreligie.

Bij het woord ‘heks’ zien we al snel een oudere dame met een pukkelneus voor ons, die in een grote ketel toverdrankjes brouwt.
De moderne heks, die de laatste jaren steeds meer de publiciteit zoekt, past niet in dit het middeleeuwse plaatje.
Veelal staan ze midden in de samenleving, hebben een universitaire opleiding en zien hekserij als een natuurreligie.
Hoe komt het dat de hekserij in alle rangen en standen zo’n opgang maakt in deze tijd?

'Heksenkring op de Veluwe'
Hekserij lijkt terug te zijn van nooit weggeweest. Gerard Feller legt in EO Live uit dat het een reactie is op de modernisering van de hedendaagse maatschappij. Dat blijkt onder meer uit het feit dat een ‘witte heks’ een nieuwe heksenkring wil opstarten op de Veluwe.

Nieuwe spiritualiteit
De therapeut ziet het opleven van de hekserij als een van de gedaantes van de nieuwe spiritualiteit bij het feminisme.
Maar is het echt een probleem? Is het vanuit geestelijk opzicht gevaarlijk om je met dit soort zaken bezig te houden?
Feller vertelt aan presentator Yvonne Sprunken welke gevaren hij in de moderne hekserij ziet.

https://visie.eo.nl/201 ... euwe-zakken/
Jochem Post number 25602 Posted: 26th April 2019     Subject:
Wat een absoluut stuitend interview! Vol van vooroordelen, misvattingen en halve waarheden... [Sad]
Mirren Post number 25674 Posted: 3rd June 2019     Subject:
Wat een naar interview! Ik weet dat het interview van de EO komt maar ik vind het toch wel grappig dat ze een christelijke hulpverlener kiezen. Ik heb een keer een paar christelijke heksen ontmoet, maar deze meneer heeft zich niet goed ingelezen. De eerste heks die ik ontmoette was een man, en uit het interview maak ik op dat hij al denkt dat iedere heks een vrouw is...

Bíonn siúlach scéalach ~ Travellers have tales to tell
Show:   
New topic    Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Dutch/Frisian language forum
Show YouTube films

All times are GMT + 1 hour
Overviews
  New posts :: Recent posts :: 24 hour digest :: Search

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Admin

phpBB 2.0.23 © 2001-2008 phpBB group