Pagan Federation International Pagan Federation International Forum Index Wiccan Rede Magazine

Nymåneträffar i Stockholm, Hanstaskogen

New topic   Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Scandinavian language forum
 
Previous :: Next  
Author Message
Korpmor Post number 2723 Posted: 25th August 2008     Subject: Nymåneträffar i Stockholm, Hanstaskogen
View user's profile
He alla hugade!

Jag och Kraka har talat om att få till skogs moots, som ett komplement till Pub mootsen. Vi vill gärna träffa PFmedlemmar och även andra paganer/hedningar i skogen, vid elden. Vi tänker oss trumma, eld och storytelling - ingen alkohol, men gärna fika. Inga ritualer förutom själva storytellingen, där vi vill att alla ska dela med sig nåt av sig själva. Trumma och kraftsånger räknar vi med, nej, kräver att alla deltagare tolerarar, så att det kan bli lite stämning.

Storytelling: Till en början kan det ju vara en dikt man gillar, eller en saga... Alla tar med nåt och läser upp/berättar.
Egen tid: Varje skogsmoot kommer också att ge deltagarna möjlighet att sitta en stund för sig själv och lyssna på skogsfolken, eller göra en kort egen ceremoni i skogen och ändå veta att andra finns i närheten. (Hansta är hyfsat stort, så man behöver inte gå på varandra). önskar man inte det så finns elden, och säkert kommer några att vilja sitta där och bara småprata hela kvällen.

Första skogs mootet blir i månadsskiftet september/oktober. Vi återkommer i dagarna med exakt datum (måste diskutera lite först [Smile]) Vi ska väl försöka förlägga nåt skogsmoot till helg, men för det mesta passar det oss bättre att hålla moot en vardag, eftersom vi båda pendlar mellan olika boenden - och då blir det lätt LANDET på helgerna...

Hoppas att det finns intresse, för vi ser fram emot att få vistas i skogen och lära känna era skogsjag!
Rätt klädsel underlättar skogsvistelsen, men vi hoppas på bra väder. Skicka in beställning till vädergudarna!
P. S
Jo, det är ju tänkt att skogsmooten ska vara för PFmedlemmar, men till en början kan vi ju vara lite mer öppna, om ni har vänner som ni vill ta med. Vi undviker all öppen annonsering om skogsmooten - det innebär att all info om dem kommer att läggas ut här på forumet., och på hemsidan (som vi fortfarande måste ändra) kommer bara ytlig info om skogsmooten att läggas, med hänvisning till forumet för djupare info, dvs tid och plats. Då får vi lite bättre koll på vilka som hänger på ut i skogen, - det gäller ju framför allt icke-medlemmar - och tar ni med vänner så känner ju i alla fall någon till dem [Laughing].
Väl mött!
Korpmor
Korpmor Post number 2847 Posted: 10th September 2008     Subject: Skogsmoot onsdagen 1:a oktober
View user's profile
Hej!

Ni som är intresserade av ett skogsmot i nymånen, i Hanstaskogen i Akalla (blå linjen till ändhållplats Akalla, Stockholm) mellan 19.00 och 22.00 ca. vänligen hör av er till mig!
Senast 25/9 på korpmor::at::yahoo.se. Då far jag nämligen ner till Gotland efter avslutat universitetskurs (förhoppningsvis, men vi har i alla fall inga fler lektioner),
så om det inte finns intresse så behöver jag ju inte återvända till Stockholm så snart, utan kan istället stanna kvar hemma och plantera rosor som vill ner i jorden efter en tid i kruka.
Jag hoppas naturligtvis - och det gör Kraka också - att några tänker komma ut i skogen med oss.
Kråx
Korpmor
Maria Post number 5194 Posted: 23rd April 2009     Subject: Fullmånemöte i Hansta
View user's profile
Hej alla vackra människor här.
Jag ville berätta lite info som jag just fått från Korpmor om Hanstaskogsmoten inför nästa gång.
Vi har pratat om att ses under fullmåne den här gången, den 9/5, en fredag.
Tiden blir densamma kl 19 och vi ses som vanligt hemma hos Korpmor i Akalla.
Jag hoppas att vi blir ett glatt gäng igen, tidigare skogsträffar har varit härliga,.
Vi har trummat vid elden, sjungit och berättat lite sagor eller egna berättelser.
Alldeles lagom för en stadsboa som mig i vanliga fall, man behöver komma ut såhär lite oftare.
Vill man komma så hör man av sig här, eller på Korpmors mejl här i medelandet innan, gärna någon tid innan.

Välkomna!

Maria
Morgana Post number 5196 Posted: 24th April 2009     Subject:
View user's profile
Hi Maria,

How nice to see you here again [Very happy]

How are you?

Bright Blessings,
Morgana
Kraka Post number 5199 Posted: 24th April 2009     Subject: Re: Fullmånemöte i Hansta
Maria wrote:
 Hej alla vackra människor här.
Jag ville berätta lite info som jag just fått från Korpmor om Hanstaskogsmoten inför nästa gång.
Vi har pratat om att ses under fullmåne den här gången, den 9/5, en fredag.
Tiden blir densamma kl 19 och vi ses som vanligt hemma hos Korpmor i Akalla.
Jag hoppas att vi blir ett glatt gäng igen, tidigare skogsträffar har varit härliga,.
Vi har trummat vid elden, sjungit och berättat lite sagor eller egna berättelser.
Alldeles lagom för en stadsboa som mig i vanliga fall, man behöver komma ut såhär lite oftare.
Vill man komma så hör man av sig här, eller på Korpmors mejl här i medelandet innan, gärna någon tid innan.

Välkomna!

Maria

STOP!!!!!!!
Inte den 9::e utan den 7: e!
TORSDAG DEN 7: e
klockan 18 träffas vi hos Korpmor i Akalla, som vanligt.
Nu blir det ju träeven närmare fullmåne än nymåne och det är väl kul som omväxling.
Säger kraka som just pratade med Korpmor om att det blev fel datum. Tjoo hoo
Maria Post number 5221 Posted: 27th April 2009     Subject:
View user's profile
Morgana wrote:
 Hi Maria,

How nice to see you here again [Very happy]

How are you?

Bright Blessings,
Morgana

Hi Morgana!
Thanks!
I´m fine, have had a lot at my hands this winter indeed.
But with springtime comes new beginnings.
How are you?

Hugs and Blessings [Smile]

Maria
Maria Post number 5313 Posted: 10th May 2009     Subject: Re: Fullmånemöte i Hansta
View user's profile
Nu blir det ju träeven närmare fullmåne än nymåne och det är väl kul som omväxling.
Säger kraka som just pratade med Korpmor om att det blev fel datum. Tjoo hoo[/quote]

Ja, det blev det, en härlig träeven i skogen med nästan-fullmånen som åskådare.
Roligt att så många ville ut och träffas!
Jag fick ett par vackra sånger och berättelser om månen med mig hem.
Ser fram emot nästa gång!
[Smile]

//Maria
Morgana Post number 5412 Posted: 19th May 2009     Subject: Grattis på födelsedagen Maria
View user's profile
Grattis på födelsedagen Maria

I hope you are having a great day!

Maria Post number 5575 Posted: 26th May 2009     Subject:
View user's profile
Thank you Morgana!
I had a lovely day with family, friends and nice things for all senses [Smile]!
Show:   
New topic    Reply to topic Pagan Federation International Forum Index => Scandinavian language forum
Hide YouTube films

All times are GMT + 1 hour
Overviews
  New posts :: Recent posts :: 24 hour digest :: Search

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 

Admin

phpBB 2.0.23 © 2001-2008 phpBB group